20 Nisan 2013 Cumartesi

AÖF Online dersler 22 nisanda başlıyor !

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi (AÖF) öğrencilerine, "e-seminer" projesi kapsamında internetten canlı ders anlatılacak. "e-seminer" projesi" ile öğrencilere, görüntülü eş zamanlı danışmanlık ve konu anlatım hizmeti verilecek.
Öğrencileri ve öğretim elemanlarını buluşturmayı amaçlayan projenin ilki, 22 Nisan'da saat 9.00'da yapılacak. 2012-2013 öğretim yılının Bahar Dönemi'nde toplam 101 dersin her bir ünitesi için e-seminer hazırlanacak projede, dersler haftanın belirli gün ve saatlerinde 45 dakikalık süreyle konu anlatımı ve soru-cevap yöntemiyle gerçekleştirilecek.
Ayırıntılı bilgi almak isteyen öğrenciler, "http://yardim.eogrenme.anadolu.edu.tr/eseminer.html" linkinden detayları öğrenebiliyor.

Proje Hakkında

Bugüne kadar Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine yöneltilen en büyük eleştirilerden biri olan eşzamanlı danışmanlık hizmetlerinin yetersizliği ile ilgili sorunlara çözüm getirmek amacıyla tasarlanan e-seminer hizmeti, öğrenenleri öğreticilerle buluşturmayı amaçlamaktadır.

2012-13 öğretim yılının bahar döneminde ilk defa uygulanacak olan e-seminerler haftanın belirli gün ve saatlerinde 45 dk’lık süre ile gerekleştirilecektir. Eşzamanlı olarak katılamayan öğrenenler için hazırlanan tüm e-seminerler kaydedilerek bir öğretim dönemi boyunca Açıköğretim e-Öğrenme Portalı’nda yayınlanacaktır.

Her dönem yeniden düzenlenecek olan e-seminerlerin tarihi, saati, sunum yapacak hocaların isimleri ve konusu dönem başında program web siteleri üzerinden öğrencilere duyurulacaktır.
Bir e-Seminerin Yapısı

Hazırlanacak olan tüm e-seminerlerin aşağıda tarif edilen yapı ve program dahilinde hazırlanması planlanmaktadır.

    Giriş (5 dk)
    e-Seminerin konusu hakkında bir girizgah yapılır. Bir önceki e-seminerin içeriğine atıfta bulunarak işlenen konu başlıkları hatırlatılır.
    Konu Anlatımı (25 dk)
    İlgili ünite içerisinde yer alan konu başlıkları sırasıyla işlenir. Eğer varsa daha önceden hazırlanmış etkileşimli e-kitap, yardımcı ders materyalleri kullanılabilir.
    Soru - Cevap (15 dk)
    Öğrencilerden gelen sorular yanıtlanır. Öğrencilerden gelen herhangi bir soru yok ise ders kitabının ilgili ünitesinin sonunda yer alan ünite değerlendirme soruları yanıtlanır.

Genel Kurallar

Yapılması planlanan e-seminerlerin hatasız ve sorunsuz bir biçimde gerçekleştirilebilmesi için aşağıda listesi verilen genel kurallara uyulması çok büyük bir önem arz etmektedir.

    e-Seminer kapsamında kullanılacak sunum materyalleri, belgeler ya da sorular e-semineri yürütecek olan öğretim elemanı tarafından önceden hazırlanmalıdır.
    e-Semineri yürütecek olan öğretim elemanı, e-seminerin başlangıç saatinden 10 dakika önce e-seminerin gerçekleştirileceği sanal sınıfa giriş yapmalıdır.
    Olası sorunlara karşı ilgili dersin e-öğrenme destek hizmetleri uzmanı, e-seminerin gerçekleştirileceği gün ve saatte bilgisayar başında hazır bulunmalı ve e-semineri yürütecek olan öğretim elemanı ile iletişim içerisinde olmalıdır.
    e-Semineri yürütecek olan öğretim elemanı, yerleşim düzenlerini ve bölmeleri sıfırlayarak sanal sınıfı sunuma uygun hale getirmelidir.
    Web kamerası ve mikrofon ayarları kontrol edilerek cihazların sorunsuz bir biçimde çalışıp çalışmadığı test edilmelidir.
    Tüm e-seminerler tam saatinde başlatılmalı ve sonlandırılmalıdır. Bir e-seminerin toplan süreci 45 dakikadır ve bu süre hiçbir koşul altında bu süre değiştirilmemelidir.
    Hiçbir öğrenci katılmasa bile e-seminer gerçekleştirilmelidir.
    Tüm e-seminerler baştan sona kaydedilmelidir. Toplantı kaydı [Ders Adı] - [Ünite X] formatında isimlendirilmelidir (Örneğin: Genel Muhasebe I - Ünite 1).

Ayrıntılı bilgi için :  http://yardim.eogrenme.anadolu.edu.tr

0 yorum:

Yorum Gönder